Thursday 12 April 2012

Easter weekend

Sist helg var påske. (No shock there, then.) Jeg dro med ei jente som bor her til Johannesburg med familien hennes, noe som var veldig koselig. Det morsomte var dog mandagen da vi var hjemme hos henne her i Swaziland igjen, og dro og sto på vannski. Er støl i ryggen enda! Definitivt noe som må prøves ut igjen. Gleder meg også til i overimorgen, da bærer turen til Sør-Afrika, nærmere bestemt Boven, for å klatre. Er et verdenskjent klatre-sted, hvor erfarne klatrere ofte drar. Ergo; jeg er spent på om jeg i det hele tatt kommer meg opp den fjellveggen!

Vannshow i Joburg. Vannet danset til Bohemian Rapsody, festleeegt
Vannskiii! Wiihoo

Monday 19 March 2012

Week 8

(Skrevet Onsdag 14 mars)
Onsdag betyr kort dag og uteklatring. Jaa! Det er, som jeg tror jeg tidligere har nevnt, vanvittig skummelt, men gud så gøy. Og etterhvert som man gjør det noengang er det så moro å merke forbedringen (les: at man ikke tror man faller ned annenhvert sekund) Når dere fremtidige Waterfors-førsteåringer leser dette så vil jeg bare anbefale dere på det sterkeste til å prøve. Det er selvfølgelig klatrevegg også, men har kun bilder fra ute, so here it goes:
 Utsikt fra klatrefjellet
 Roomie og co-year Alma klar for å klatre
Jeg leker apekatt på fjellet

-AnneLouise

Saturday 10 March 2012

Week 7

Tirsdag var athletics day. Det er en som en stor idrettsdag, og hele skolen deltar. Jeg fikk ikke løpt for huset mitt, siden alle langdistansene alt var fyllt opp, og kortdistanse... Vel, ikke mot disse her. De er RASKE, virkelig! Åja, vi har forskjellige hus vi er delt inn i når det gjelder idrettstevner. Oppdelingen er helt random, men det er litt som i Harry Potter for det, med hus ogsånn. Fancy.

På onsdag er vi ferdig på skolen klokken 1. Så da dro vi opp til fjellet like bak skolen. Det var dritskummelt å måtte sikre seg selv på vei opp, som basically vil si at om man faller ned så faller man et ganske langt stykke før tauet du har sikret deg med har en krok den henger fast i. Men veldig gøy altså!

I går feiret vi ei tysk jente, Leonie, sin bursdag. Ned i byen og spsie middag, kjempekoselig! Og det kan vel heller ikke nektes for at det er fint med en avveksling fra kantinemat. Ehe.

Vel joda. Dette ble et kjedelig "hva har skjedd"-innlegg. Når (mer) interessante ting skjer skal jeg blogge om det også, altså!

Alma (min roomie som skal løpe 3000 meter og er skeptisk), Leonie (tysk), Lærke (dansk), Lisa (nederlandsk), Agathe (fransk), Andrea (dansk)
Idrettsdagen
 Idrettsdag, 3000m for gutter
Leonie's bursdagsfeiring.
Alma, Leoni, Andrea, Lisa, Lærke

-Anne Louise

Monday 5 March 2012

Waka waka, esto es Afrika!

Det er mer enn et år siden jeg har skrevet. Greit nok, det var en annen gang, før mye rart skjedde. Jeg er rett og slett for lat til å lage en ny blogg, så jeg fortsetter denne, jeg.

Vel, jeg gidder ikke skrive masse om hva som har skjedd på dette året som har gått, siden de fleste av dere som leser dette kjenner meg, og resten av dere vil få vite det dere trenger for å forstå hva som skjer nå etterhvert.

Så hva skjer nå? Vel, jeg bor i Afrika. I Swaziland, like nord for Sør-Afrika. Her går jeg på skole, på et UWC, og tar IB som de to siste årene av vgs. Vi er allerede halvveis i 1. termin (skoleåret er delt i tre her, og begynner i januar) og jeg har nettopp vært hjemmom en liten tur. FANTASTISK. Gleder meg til å dra hjem igjen i April også. Ikke at det ikke er bra her, forsåvidt, for det er pretty awesome til tider. Men så savner man hjemme da. Kjæreste, venner og familie ogsånn.
Ja, altså. Det var vel den oppdateringen dere får nå, så får jeg heller skrive når ting skjer. Imorgen er det sportsdag, kanskje jeg legger ut flere bilder da. Enn så lenge er det noen bilder fra de siste 6 ukene her

Campus, sett fra et fjell

På et afrikansk marked

-Anne Louise

Friday 28 January 2011

Backstage @ fairytales

We were waiting backstage after our performance of Alice in wonderland, and all of a sudden Justine was no longer the queen of Hearts but a total hipster. Love.

(Dude, seriously. I'll change back to blogg.no. Soon. Maybe. Perhaps. Aah, I'll let you know if I ever get around to doing so.)

Saturday 8 January 2011

Self Portraits

Nobody could go out and play with me today. Poor me. Or, go out would be the wrong term to use, there is a lot of snow outside. Like A. LOT. Eeew.
Anyway, i shot some self portraits. And messed with the colors of them.